Meer Instagram volgers krijgen: Wat is de beste strategie?

Meer Instagram volgers krijgen: Wat is de beste strategie?

Meer Instagram volgers krijgen, wie wil dat nu niet? In de moderne, digitale samenleving waarin we ons momenteel bevinden, is je online presence van groot belang.

Op persoonlijk vlak zegt het iets wanneer je veel Instagram volgers hebt. Echter gaat het op zakelijk vlak vaak om nog veel belangrijkere redenen. Met andere woorden; strategieën om (snel) meer Instagram volgers te krijgen, zijn bijzonder waardevol.

In deze tekst nemen we de 4 beste opties met je door!

 

4 strategieën voor meer Instagram volgers

Meer Instagram volgers verzamelen, kun je op verschillende manieren aanpakken. Van puur goede content plaatsen tot Instagram volgers kopen; het is allemaal mogelijk.

We lopen ze één voor één langs om er dieper in te duiken.

 

#1: Dagelijks kwalitatieve content posten

De meest simpele, voor de hand liggende strategie is puur om dagelijks kwalitatieve content te plaatsen. Een simpel advies, dat in de praktijk helaas vrij moeilijk uitvoerbaar is.

Je moet jezelf afvragen waar je ‘doelgroep’ naar op zoek is. Wat zien ze graag?

Vervolgens heb je verschillende manieren om ze iedere dag opnieuw positief te ‘verrassen’ met nieuwe content. Bijvoorbeeld in de vorm van:

  • Een verzameling foto’s
  • Een opvallende Instagram reel
  • Meerdere Instagram Stories
  • Creatieve captions

Wissel af met een combinatie van deze opties en je houdt je huidige volgers geïnteresseerd, terwijl je nieuwe volgers aantrekt.

 

#2: Hashtags gebruiken

Vervolgens is het een handige tip om gebruik te maken van hashtags. Ga binnen je eigen niche op zoek naar de belangrijkste hashtags. Focus je daarbij op 2 categorieën:

  • Evergreen hashtags: Bepaalde hashtags binnen je niche zijn eigenlijk altijd populair. Ze zijn niet tijdgebonden. We noemen deze ‘evergreen’. Denk bijvoorbeeld aan een term als ‘happy’ of ‘love’. Vaak gaat het hier om zeer populaire opties met een groot zoekvolume. Het is de moeite waard om deze geregeld aan je Instagram posts toe te voegen.
  • Trending hashtags: Misschien nog wel veel belangrijker zijn de trending hashtags. Ga binnen jouw niche op zoek naar wat ‘trending’ is. Er is dan voor een korte tijd extra veel aandacht voor deze hashtags. Hierdoor heb je op een vrij makkelijke wijze toegang tot een groot publiek. Let wel op dat meerdere mensen hetzelfde idee hebben en je dus met concurrentie te maken hebt.

In het vinden en gebruiken van hashtags gaat in het begin wat tijd zitten, maar uiteindelijk levert het bijna altijd ook wel iets op.

 

#3: Interactie aangaan

Een strategie die zeker de stempel ‘effectief’ verdient, is het aangaan van de interactie met je volgers en mensen binnen je niche. Je doet dit bijvoorbeeld op de volgende manieren:

  • Creatief reageren op de comments onder je posts
  • Discussies in specifieke Instagram groepen aangaan
  • Reageren onder de posts van anderen binnen je niche
  • Directe berichten sturen naar ‘concullega’s’ voor een samenwerking

Hoe vaker je de interactie met je doelgroep aangaat, hoe meer deze zich verbonden met je voelt. Hierdoor is de kans een stuk groter dat je nieuwe volgers ook echt kwalitatieve volgers zijn. Je krijgt meer engagement en het is makkelijker om specifieke producten en/of diensten te verkopen.

 

#4: Instagram volgers kopen

De 4e en laatste strategie is Instagram volgers kopen. Het is een optie waar meer Instagram influencers voor kiezen dan je in eerste instantie misschien denkt. Dit heeft alles te maken met de duidelijke voordelen die aan deze optie verbonden zijn:

  • Snelle groei
  • Meer aanzien
  • Talloze opties qua gekocht aantal volgers
  • Meer organische volgers
  • Opent zakelijke deuren

Instagram volgers kopen, is vandaag de dag heel betaalbaar geworden. En dit terwijl het toch met een groot aantal significante voordelen komt. Vandaar dat het absoluut de moeite waard is om het een kans te geven wanneer je snel resultaat wilt.

Begin klein en bouw het langzaam op, zodat je het op een verantwoorde wijze aanpakt. Binnen de kortste keren bevind je je al tussen de ‘grote’ influencers binnen jouw niche! 

Terug naar blog